Logo, bomærke og navnetræk. Hvad er nu det for noget?

Logo, bomærke og navnetræk. Hvad er nu det?

Et logo er sammensat af et bomærke og et navnetræk. Bomærket og navnetrækket udgør således tilsammen et logo. Bomærket er billedet/symbolet, og navnetrækket er din virksomheds navn. Dette kan være hele virksomhedens navn, eller udpluk af grafiske visuelle løsninger.

Dit logo skal huskes!

Logoet ér og bliver det allervigtigste element i din virksomheds visuelle identitet. Dit logo skal bruges i virksomhedens fremtide markedsføring og vil blive eksponeret på alle dine materialer. Så tænk lige en ekstra gang over, hvad du ønsker dit logo bestående af. For at kunne skabe det perfekte logo til netop din virksomhed, er der nogle vigtige faktorer, vi skal have styr på først. Det er afgørende at du kender din målgruppe. Hvem henvender du dig til? Hvem køber dit produkt? Hvilket budskab ønsker du at udstråle med dit logo?

 

Et godt logo skal fremkalde en følelse hos modtageren. Det skal være med til at gøre din virksomhed troværdig, tillidsfuld, ungdommelig, interessant, seriøs, spirituel osv. Dit logo kan skabe glæde, interesse, nysgerrighed, selvstændighed osv. Et godt logo kan kommunikere disse værdier og følelser, enten via farver, former eller skrifttyper. Hvis dit logo formår at udfylde disse kriterier, er modtageren ikke i tivl om, hvem der står bag logoet, og dit logo vil dit logo blive husket.

Få styr på dit logo

Hos SOMA Graphic arbejder jeg altid på at få dit logo til at skabe en symfoni med din virksomheds visuelle identitet. Det er yderst vigtigt at skabe en genkendelig font i navnetrækket, som passer til bomærket. Det hele skal gå op i en højere enhed. Jeg arbejder på tæt hånd med kunden for at skabe et logo, der matcher virksomhedens værdier og visuelle identitet, og som passer til den specifikke virksomhed. Det er vigtigt at skabe et unikt, tidsløst og enkelt design, som du kan benytte dig af lang tid ud i fremtiden, og dette får jeg gjort ved løbende kommunikation med kunden.

Top